INLEIDING
Gestart in 2017 met een kleine wijnproductie, nu produceren we lokaal in Amsterdam 200.000 flessen wijn; aangrenzend aan ons restaurant waar deze wijnen geschonken worden. We groeien snel en staan iedere keer weer voor nieuwe uitdagingen. De komende jaren is het ons doel om nog verder uit te breiden in zowel wijnproductie als de distributie daarvan. Met als stip op de horizon dat Chateau in 2027 #1 wijnmerk in Nederland is.
FUNCTIEOMSCHRIJVING
Ben jij een tech savvy, creatieve en commercieel strategische content-junkie met een passie voor innovatieve producten en concepten? Heb je een vlijmscherp oog voor grafisch design en een talent voor het managen van content? En ben je met een positieve, opgewekte, constructieve en ‘can do’ mentaliteit op deze wereld gezet? Dan zoeken wij jou!
TAKEN en VERANTWOORDELIJKHEDEN
Als Content Manager Marketing ben jij verantwoordelijk voor de visuele en tekstuele uitingen van ons merk. Je zorgt ervoor dat onze communicatie-uitingen professioneel, aantrekkelijk en effectief zijn. Van grafische vormgeving tot websitebeheer en promoties – jij brengt onze marketingstrategie tot leven.
WAT GA JE DOEN?
- Grafische vormgeving & DTP: Creëren en opmaken van marketingmaterialen, advertenties, brochures en verpakkingen.
- Website management: Beheren en optimaliseren van de website en zorgen voor up-to-date content.
- Promoties: Ontwikkelen en uitvoeren van marketingcampagnes en promotie-acties.
- Nieuwsbrieven: Opstellen, vormgeven en versturen van boeiende nieuwsbrieven naar onze klanten en partners.
- Verpakkingen: Meedenken over en ontwerpen van labels en verpakkingen van onze wijnen.
- Marketing kalender: Opstellen en bewaken van de marketingkalender, zodat alle campagnes en uitingen goed op elkaar aansluiten.
- Inkoop: van marketing gerelateerde producten (bijv. drukwerk) en services (bijv. Google Ads)
- Social media: Instagram, Facebook, TikTok beheer, hygiene en content management
PLEK IN DE ORGANISATIE
In deze rol rapporteer je aan de CEO.
KENNIS en ERVARING
- Ervaring: minimaal 3 jaar
- Can do mentaliteit; oplossingsgericht, positief, pragmatisch, leergierig én snel. Kan goed tegen verandering. Flexibel van geest.
- Afgeronde opleiding in marketing, communicatie, grafische vormgeving of een vergelijkbare richting.
- Aantoonbare ervaring met grafische software (zoals Adobe Creative Suite: Photoshop, Illustrator, InDesign).
- Kennis van en ervaring met CMS-systemen (bijv. WordPress) en e-mailmarketing tools.
- Creatief, proactief en nauwkeurig
- Uitstekende beheersing van de Nederlandse taal (Engels is een plus).
- Affiniteit met wijn en de wijnsector is een pré.
WAT BIEDEN WIJ
- Dienstverband: 24 uur (bij start)
- Een inspirerende en dynamische werkomgeving met drie functies: een Winery, een Restaurant en een Shop
- Ambitie: alle inzet is gericht op Chateau als iconisch global brand
- Ruimte voor creativiteit, eigen inbreng en persoonlijke ontwikkeling
- Flexibiliteit t.a.v. je werkplek: minimaal 50% op locatie in Amsterdam
- Marktconform salaris en goede secundaire arbeidsvoorwaarden